18 Temmuz 2013 Perşembe

DELİ GÖMLEĞİ



Ben bir müzik gurmesiyim. Bunu içimde azıcık bir şüphe olmaksızın söylüyorum. Farklı kaynaklar aracılığıyla aylık güncellenen müzik havuzu oluşturup saatlerimi müzik dinlemeye ayırmak en büyük zevklerim arasında. Havuzun şarkıları genelde ses getiremeyen veya henüz albüm çıkarma fırsatı elde edememiş sanatçılar veya sanatçı gruplarından oluşur. Bazen ses getirmiştir grup ama o ses bana geç ulaşır. Havuzumda tanışırız. Müzik gurmeliği zor iş, kulaklarınız adam akıllı şarkı ararken korkunç coverlara, bir şeye benzemeyen kayıtlar dinliyorsunuz ama bazen iyi işler çıkmıyor değil.
Yine gurmeliğim tutmuş, saatlerce müzik dinleme ayinime başlamıştım. Kötü bir havuz olmuştu bu sefer ki, “kaliteli şarkı” sayısı yok denecek kadar azdı. Yine de uykum yoktu ve tüm geceyi müzik dinleyerek geçirmeyi planladığım için başka işimde yoktu, haybeye dinliyordum sırayla. Birden Özver Yılmaz’ın sesi ile irkildim. Bir Milyon Baloncuk sözleri ile değil ama Özver Yılmaz’ın sesiyle vurdu beni.“Kim ki bunlar?” diyerek bir güzel araştırdım grubu.
Edindiğim bilgiler hoş şeylerdi, grubun Ankaralı olduğunu doğru tahmin etmiştim. 99 yılında kurulan grup b dolu demo kayda rağmen ilk albümünü 2011’de kendi isimleriyle yayınladı. İkinci bandrollü albüm ise bu yılın başlarında dinlemeye hazırdı. Turkcell müzik’te iki albüme de ulaşabilirisiniz. Grubun yaptığı müzik alternatif rock diye kesilip atılabilir ama içinde grunge kokusu da alıyorsunuz, punk rock da. Grubun kuruluşu ile ilk albümü arasında 10 yıl gibi bir süre olunca “ex-üye” listesi de baya kalabalık oluyor. Bu kalabalığa maNga’nın Özgür’ü ve Zaman Makinesi’nden Emrah Tomsuk eşlik ediyor.
Grubu tanımanız için buyurun en sevdiğim 6 şarkıları (herhangi bir sıraya dizmedim);
Bir Milyon Baloncuk
Disko
Zaman
Kuyu
Yalnızlığım
Yalanlar söyle
Daha çok bilgi için takipte kalıp bu sitelere göz atabilirsiniz;
http://tr.wikipedia.org/wiki/Deli_G%C3%B6mle%C4%9Fi_(m%C3%BCzik_grubu)
https://www.facebook.com/deligomlegi?fref=ts
-Rozerin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder